2015/04/09

Fast & Furious 2015 & FAMILY

我相信大家对Fast & Furious一系列的电影一点都不陌生,
我也很喜欢电影里的car racing moments,
为了要看Fast & Furious 7,
我决定要把之前的电影都看完再去看Fast & Furious 7,
因为种种的原因,我只看过Fast & Furious: Tokyo Drift,
可是每一次Fast & Furious的系列电影上映时,
我都会注意相关的新闻,毕竟是热门电影啊。。。
从开始在我爸的公司帮忙后,我对车子的认识深入了不少。
我很喜欢驾车时的速度感,
因为我是一个很adventurous的人。
这一次Fast & Furious 7上映,我当然要去看啊!
而且在GST之前就买好了票。
在那之前,我google了Fast & Furious里,
也看了一系列的电影。
准备就绪来看Fast & Furious 7。
看完之前的电影,我觉得Vin Diesel好酷噢~~~
电影里的很多对白也很有意思和moral values,
I'm impressed with how the films were made and produced.

There are many grey areas in our lives and in this world,
the producers of these films depicted them perfectly in the films because it seems that they were traveling the grey areas back and forth.
Those who were once villains, they ended up helping the "cops" in the films,
in the end of Fast &Furious 6,
all of them became an innocent citizens of the country again.
They have been through a lot in the films and I really admire and appreciate how they portrayed the term "family".

At the same time, I'm also wondering if someone ever gets that lucky in real life just like the way the films depicted?
Will they always get away the serious issues & consequences that they were facing in the films?
Well, the only conclusion that I can make will be,
these films aren't real, maybe there are certain elements of truth in it, but not all of them are.
After I watched Fast & Furious 7, I wonder even more about getting this lucky in real life.

其实我只是想要看car racing,我没有expect到这样多的爆炸场面和action...
虽然是很好看,但是我看到有一点怕。。。
汽车从飞机上parachuting到马路上也很刺激。。。

可是我最爱的还是他们并没有因为Paul Walker的去世而让电影里的他也消失,
我很感动,因为他们都有很好的结局,
只是我还不确定的是到最后电影里Dom有没有和Letty在一起,
因为最后他自己一个人驾车不懂去那里,
他和Paul Walker的车分道扬镳的时候很感动,
歌词也很感人,还真是他们的一贯作风。。。
电影里和之前的电影风格和故事情节都有一点像;
“亲情”一直都没有离开过这一系列的电影。
我也很喜欢他们为Paul Walker制作的那首歌,
因为歌词很写实,也很令人感动。

当Mia怀了第二胎,而且是女生的时候,
我立刻就想到,那不是和她和她的哥哥Dom一样吗,
太令人感动了。。。
拥有一个哥哥是我从小到大的愿望eh...
毕竟我们从小都只有5个女生玩在一起。。。

电影里还有一些我印象深刻的对白就是
Dom常说的,
"I don't have friends, I have family."
和他知道他妹妹和Brian拍拖以后,
他告诉Brian, "If you break her heart, I"ll break your neck."
哥哥的定义大概就是这样吧。。。
保护自己的妹妹,更把大家当做一家人。。。
然后保护大家。。。
还有,当他要去找会Letty时候,他说了大约一句这样的话,
"When a family member turned their back on you, you don't do the same,
you bring them home."
听到HOME这个字,
我觉得很感动,
毕竟他们大家都没有血缘关系,
可是他们之间的感情比起很多拥有真正的血缘关系的家人好太多了。

Overall, I'm satisfied with Fast & Furious 7 because of the good ending and also how they connected the story with the previous movies. At the same time, I had very different feelings when I watched this movie because I cannot gauge how the movie will go since I don't have the next episode to convince myself that they will be alive. It was very different when I watched the previous movies because I knew that they will be alive to continue the next movie. lol 

At the same time, I am also looking forward to the future movies as the producer announced that there'll roughly be 10 films in total. I think fast & furious series were just like other serial films which will continue to gain support from their fans since all their films had been box office. I honestly think that car racing is a good theme to make more car racing movies because I'm a car racing movie fan.

最后想问的是,
为什么Universal Studio Singapore没有以Fast & Furious为主题的theme park的?



No comments:

Post a Comment

Happy New Year 2024

 今年對我來說是一個新開始, 因為我真的要結束我“念書”的日子了。 想得到很久的master也在去年得到了。 但是我沒有想像中的激動,開心一定的。 我現在面臨的問題確實身份曖昧, 我必須重新定義我的專業身份。 同時我的生活也有很多的不確定性。 如果要說,感覺上3天3夜都說不完。 ...