2009/08/02

Depressed

I've just finished watching the drama 《红线》


Mia Lim

yea..this was the person who introduced quite a lot of nice dramas and movies to me...


However, I still don't understand why she always recommended me those movies and dramas which leads people into deep thought also to think about life issues.....Although I have already told her that I prefer shows that can be "easily digested".... Why??Why??? Answer me....

From "Love of Siam" to 《恋空》 to 《红线》....


虽然是我自己想看《红线》先的, 只不过我只知道它有电影版, 不知道它原来有连续剧...
看了《红线》以后, 才发现, 怎么会有那么坎柯的人生经验....可是又不是没有可能发生...

可能这一部戏比较贴近现实的生活吧, 虽然我又觉得它的故事迁涉太多人了...但是, 这很可能就是我们在经历着的东西, 只是我们都没有发现而已... 看了以后真的真的有感触而不是区区的看完了一部戏...




2 comments:

  1. please

    所谓"easily digested"的戏
    我看完以后
    就真的被digest掉
    所以一般不会推荐的
    lol

    ReplyDelete

Happy New Year 2024

 今年對我來說是一個新開始, 因為我真的要結束我“念書”的日子了。 想得到很久的master也在去年得到了。 但是我沒有想像中的激動,開心一定的。 我現在面臨的問題確實身份曖昧, 我必須重新定義我的專業身份。 同時我的生活也有很多的不確定性。 如果要說,感覺上3天3夜都說不完。 ...