2013/02/26

Individuation

According to what I have learned, we must think and reflect 
in order to Honor the authentic self.

By becoming our authentic self, we individuate and we must assimilate
the unconscious to the conscious.

I wish I could write what I have learned into words to make it clearer
but I can't currently and I hope I can in the days to come. 

I want to continue to be inspired by this person for her knowledge and many more.

我希望我也有individuation的一天.
我要成为我想成为的人.
我不可以让环境限制我想要成为的人.
我要念多一点Carl Jung的书.

做自己只是一个人人都会说的口号,
又有多少人真正了解它的含义和完全的可以做自己想要成为的人呢?
所以不要再滥用这个口号了或把它当成借口了,
它还蛮委屈的.


4 comments:

  1. 我有他一本书 man and his symbols,有看没有懂⋯⋯

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我正打算去买呢!还有the red book...
      根据我的老师说,Carl Jung不是一下就可以明白的书和theory...
      每一次看都有不同的领悟...
      她50几岁还在不间断的从念他的书哦...

      Delete
  2. 才发现我很久没有上来看了
    miss了很多post。。。

    有机会也借我看看吧 :)

    ReplyDelete

Happy New Year 2024

 今年對我來說是一個新開始, 因為我真的要結束我“念書”的日子了。 想得到很久的master也在去年得到了。 但是我沒有想像中的激動,開心一定的。 我現在面臨的問題確實身份曖昧, 我必須重新定義我的專業身份。 同時我的生活也有很多的不確定性。 如果要說,感覺上3天3夜都說不完。 ...